– Το σύστημα λιπάνσεως.
Σχ. 3 |
Τα εξαρτήματα του συστήματος λιπάνσεως (ελαιολεκάνη, αντλία λαδιού, φίλτρο κλπ.) μεριμνούν ώστε να διαχωρίζονται με ένα στρώμα λαδιού (μεμβράνη λαδιού), όλα τα κινητά μέρη. Έτσι μειώνονται οι τριβές και αποφεύγεται η υπερθέρμανση και η φθορά τους (σχ. 3).
Σχ. 4 |
Γι' αυτό η αντλία λαδιού στέλνει με πίεση, στα διάφορα σημεία που πρέπει να λιπανθούν, το λάδι που περιέχεται στην ελαιολεκάνη (σχ. 4).
Για να εξασφαλιστεί μία συνεχής ικανοποιητική λίπανση είναι αναγκαίο:
– Να ελέγχετε τακτικά, με κρύο κινητήρα και το αυτοκίνητο ακίνητο σε οριζόντιο δρόμο, τη στάθμη του λαδιού μέσα στην ελαιολεκάνη. Ο έλεγχος αυτός γίνεται με μία ειδική μεταλλική βέργα η οποία φέρει δύο εγκοπές που δείχνουν την ελάχιστη και τη μέγιστη επιτρεπόμενη στάθμη (min και max). Εάν είναι απαραίτητο, συμπληρώνετε με την αναγκαία ποσότητα λαδιού (του ιδίου τύπου) χωρίς να ξεπερνάτε τη μέγιστη στάθμη.
– Να αντικαθιστάτε το λάδι λιπάνσεως του κινητήρα και το σχετικό φίλτρο σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε γραμμένες στο βιβλίο του κατασκευαστή του οχήματος.
Η έξοδος άσπρου καπνού από την εξάτμιση δείχνει ότι περνά λάδι στο θάλαμο καύσεως. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα στα έμβολα ή στα ελατήριά τους.
Η ένδειξη στο ταμπλό δίνει πληροφορίες για την πίεση του λαδιού λιπάνσεως του κινητήρα. Εάν η φωτεινή ένδειξη ανάψει (κόκκινο) χρώμα κατά τη διάρκεια κινήσεως του οχήματος αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει ικανοποιητική πίεση λαδιού στον κινητήρα. Είναι απαραίτητο να σταματήσετε αμέσως για να αποφύγετε σοβαρές βλάβες του κινητήρα.
Σύμβολο χαμηλής πιέσεως λαδιού
Το χρησιμοποιημένο λάδι αποτελεί ένα μεγάλο παράγοντα ρυπάνσεως διότι κατά την περίοδο που δρα ως λιπαντικό στον κινητήρα, συμπαρασύρει μαζί του πολλές ρυπογόνες ουσίες που είναι επιβλαβείς. Γι' αυτό δεν πρέπει να το αδειάζετε μέσα στα φρεάτια αποχετεύσεως. Πρέπει πάντα να συλλέγεται σε ειδικά δοχεία με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα συνεργεία αλλαγής λαδιών
.